شرکتـــ مهاجرتی هــومان ویزا
شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا

آزمـون OET صد در صد تضمینی (آزمون OET هوم ادیشن تضمینی) 

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در مورد تفاوت آزمون OET و DHA باید بدانید، آزمون OET یک آزمون زبان انگلیسی برای ارزیابی سطح مهارت های زبان انگلیسی متخصصین و شاغلین حوزه درمان است، اما آزمون DHA یک آزمون جهت ارزیابی سطح علمی و تایید صلاحیت شغلی پزشکان و سایر متخصصان کادر درمان و دریافت محوز کار در کشور امارات می باشد.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در 12 تخصص مرتبط با حوزه درمان و علوم پزشکی برگزار می شود. مدرک این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری از جمله انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، کانادا، امارات و غیره است. آزمون OET ویژه مهاجرت کادر درمان از جمله پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان است.

کارکنان حوزه سلامت که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید در آزمون زبان OET شرکت کنند تا با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، مهارت زبان خود را در زمینه ی کاری و تخصص خود برای تعامل و ارتباط با مخاطبان اثبات کنند. مدرک این آزمون با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و اخذ مجوز کار و مهاجرت شغلی پزشکان و سایر کارکنان کادر درمان بشمار می رود.

مهمترین چیزی که در مورد آزمون OET باید بدانید عدم برگزاری این آزمون در ایران است. آزمون OET در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در آزمون OET باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات سفر کنند. با مراجعه به سایت OET می توانید از تاریخ های برگزاری، کشورها و محل برگزاری آزمون OET مطلع شوید. 

برای دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آزمون OET تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

کدام تخصص ها می توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

مشاغل حوزه درمان که به آزمون OET نیاز دارند، شامل 12 تخصص است که عبارتند از:

  1. OET پزشکی
  2. OET دندانپزشکی
  3. OET پرستاری
  4. OET کاردرمانی
  5. OET گفتار درمانی
  6. OET اپتومتری (بینایی سنجی)
  7. OET رادیوگرافی
  8. OET فیزیوتراپی
  9. OET رژیم درمانی (تغذیه)
  10. OET داروسازی
  11. OET پاپزشکی (OET Podiatry)
  12. OET دامپزشکی

اگر پرستار هستید و تصمیم دارید برای مهاجرت شغلی پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزیلند و غیره در آزمون OET تضمینی شرکت کنید، برای دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون OET پرستاری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

ساختار آزمون OET

همان طور که گفته شد آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود. آزمون OET به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود و سال 2023 نیز نسخه ی آنلاین (هوم ادیشن) آن ارائه شده است و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است. هیچ تفاوتی بین انواع آزمون OET وجود ندارد و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

یکی از سوالات متداول درباره آزمون OET در خصوص تفاوت ساختار آزمون OET در تخصص های مختلف است. ساختار و سوالات تخصص های مختلف OET چه تفاوتی با هم دارند؟

ساختار آزمون OET و بخش های مختلف آن برای تمام تخصص ها یکسان است و مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس، تافل، دولینگو و غیره شامل چهار بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading)، شنیداری یا لیسنینگ (Listening)، گفتاری یا اسپیکینگ (Speaking) و نوشتاری یا رایتینگ (Writing) است. سوالات آزمون در بخش های ریدینگ و لیسنینگ برای تمام تخصص ها مشابه است، اما در بخش های اسپیکنیگ و رایتینگ سوالات برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی شده است.

نحوه ثبت نام و رزرو آزمون OET، نحوه ارسال گزارش نمره و ریپورت، نمره دهی و سطح بندی آزمون OET، تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون OET، مدت اعتبار مدرک آزمون OET (دو سال) و… برای تمام تخصص ها مشابه است و هیچ تفاوتی در تخصص های مختلف وجود ندارد.

بخش های آزمون OET

بخش های اصلی آزمون OET عبارتند از:

  • بخش درک مطلب یا Reading: بخش ریدینگ آزمون OET شامل سه قسمت و 42 سوال است و مدت پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه است.
  • بخش شنیداری یا Listening: بخش شنیداری دارای سه قسمت و 42 سوال است که داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.
  • بخش گفتاری یا Speaking: این بخش از آزمون او ای تی شامل دو تسک اسپیکینگ است و مدت انجام این بخش 20 دقیقه است.
  • بخش رایتینگ Writing: بخش نوشتاری آزمون OET شامل یک تسک رایتینگ است که داوطلبان باید در مدت 45 دقیقه به سوال پاسخ دهند.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل (TOEFL)، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون OET، آزمون آیلتس (IELTS)، آزمون GRE تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

آزمون DHA چیست؟

پزشکان و تمام کسانی که در حوزه ی درمان و پزشکی فعالیت می کنند و قصد مهاجرت شغلی به امارات متحده ی عربی را دارند باید در آزمون DHA یا آزمون پرومتریک دبی شرکت کنند. این آزمون به منظور ارزیابی صلاحیت علمی متقاضیان کار در حوزه بهداشت و درمان برگزار می شود تا سازمان بهداشت و درمان دبی برای پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان خارجی مجوزی برای تایید صلاحیت کاری و تخصصی صادر نماید.

آزمون پرومتریک یک آزمون به زبان انگلیسی است که توسط سازمان Prometric آمریکا برگزار می ‌شود و پزشکان خارجی برای پذیرش مهاجرت کاری به امارات باید مدرک پرومتریک را دریافت نمایند.

اداره ی بهداشت دبی (DHA) با برگزاری این آزمون برای متقاضیان کادر درمان و پزشکی اقدام به جذب نیروی درمانی متخصص برای برطرف کردن نیاز داخلی امارات می کند. متقاضیان برای قبولی در این آزمون باید حداقل به 60 درصد از سوالات آزمون پاسخ درست بدهند.

کلیه پزشکان و متخصصان کادر درمان برای مهاجرت شغلی به امارات و فعالیت در زمینه حرفه ای و تخصصی خود که با حوزه سلامت و علوم پزشکی مرتبط است، برای کار در این کشور باید ابتدا جهت دریافت مجوز فعالیت حرفه ای گواهی Eligibility Letter (مجوز فعالیت) اقدام کنند و یکی از اصلی ترین مراحل دریافت آن برای بسیاری از رشته ها، شرکت در آزمون DHA و کسب نمره قبولی است.

اگر قصد شرکت در آزمون DHA را دارید باید بدانید این آزمون در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان باید به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون DHA

کدام تخصص ها باید در آزمون DHA شرکت کنند؟

  • پزشک عمومی
  • کارشناس آزمایشگاه
  • کارشناس میکروبیولوژی
  • فیزیوتراپیست
  • هماتولوژیست
  • کارشناس بیهوشی
  • متخصص بیهوشی
  • پزشک اطفال
  • پزشک خانواده
  • رادیولوژیست
  • پزشک داروساز
  • اورولوژیست
  • پرستار
  • دندانپزشک عمومی
  • تخصص ‌های دندانپزشکی
  • روان‌شناس
  • شنوایی ‌سنج
  • چشم پزشک
  • متخصص تغذیه
  • متخصص طب اورژانس
  • متخصص درماتولوژی
  • متخصص گوارش
  • متخصص بیماری ‌های داخلی
  • متخصص مغز و اعصاب
  • متخصص قلب و عروق
  • ماما
  • جراح عمومی
  • متخصص زنان و زایمان
  • و …

ساختار آزمون DHA

آزمون DHA یک آزمون کامپیوتری و تستی با سوالات یک یا چند گزینه ای می باشد که هر سوال تستی ممکن است یک یا چند پاسخ صحیح داشته باشد. این آزمون به صورت حضوری در اغلب کشورها برگزار می‌شود. تعداد سوالات و زمان آزمون DHA برای هر یک از رشته های علوم پزشکی متفاوت است و متقاضیان که شاغلین کادر درمان و حوزه ی سلامت هستند باید در مدت ‌زمان مشخص‌ شده به سوالات پاسخ دهند. مدت زمان انجام آزمون DHA از 90 دقیقه تا 165 دقیقه متغیر است و به ‌سختی سوالات و تعداد آنها بستگی دارد. برای کسب حداقل نمره قبولی در این آزمون داوطلبان باید به 60 درصد سوالات پاسخ صحیح بدهند، اما در بعضی از رشته‌ ها 50 یا 70 درصد نیز تغییر می‌ کند و تعداد سوالات با توجه به تخصص های مختلف از 70 تا 150 سوال متفاوت خواهد بود.

تفاوت آزمون OET و DHA چیست؟

همان طور که گفته شد آزمون OET یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی در حوزه درمان و پزشکی است که مدرک آن مانند آزمون تافل و آیلتس مورد تایید بسیاری از کشورها است، اما آزمون DHA آزمون زبان نیست و یک آزمون جهت ارزیابی صلاحیت علمی پزشکان و سایر متخصصین کادر درمان جهت دریافت مجوز کار در حوزه ی سلامت در امارات است.

یکی از مزایای شرکت در آزمون OET تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون است. هیچ محدودیتی در تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون OET وجود ندارد و متقاضی به هر تعداد که بخواهد می تواند در این آزمون شرکت کند، اما برای شرکت در آزمون DHA محدودیت وجود دارد و متقاضی تنها سه بار می تواند در این آزمون شرکت کند در صورتی که داوطلب سه بار در آزمون DHA شرکت کند و نتواند حداقل نمره قابل قبول را کسب کند، دیگر نمی تواند در آزمون شرکت کند.

همچنین تعداد سوالات و فرمت کلی آزمون OET در تمام تخصص های آن یکسان است، اما در آزمون DHA با توجه به هر یک از تخصص ها تعداد سوالات و مدت زمان انجام آزمون و نمره قبولی متفاوت خواهد بود.

اینستاگرام شرکت مهاجرتی هومان ویزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
 
شرکت مهاجرتی هومان ویزا
 
شرکت مهاجرتی هومان ویزا
شرکت مهاجرتی هومان ویزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
 
آزمـون OET تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون …..فعالیت ندارد

ووچـر آزمون OET مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر آزمون OET، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان