شرکت مهاجرتی هومان

آزمون OET صد در صد تضمینی (آزمون OET هوم ادیشن تضمینی) 

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

مهمترین نکات اسپیکینگ آزمون OET شامل، مدیریت زمان، کوتاه و روان صحبت کردن، ابراز همدردی با بیمار و ارتباط صحیح در مکالمات، تمرکز روی تلفظ و لحن کلام، شرکت در آزمون آزمایشی OET و… می باشد.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در 12 تخصص مرتبط با حوزه درمان و علوم پزشکی برگزار می شود. مدرک این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری از جمله انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، کانادا، امارات و غیره است. آزمون OET ویژه مهاجرت شغلی کادر درمان از جمله پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان است.

کارکنان حوزه سلامت که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید در آزمون زبان OET شرکت کنند تا با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، مهارت زبان خود را در زمینه ی کاری و تخصص خود برای تعامل و ارتباط با مخاطبان اثبات کنند. مدرک این آزمون با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و اخذ مجوز کار و مهاجرت شغلی پزشکان و سایر کارکنان کادر درمان بشمار می رود.

در مورد مزایای شرکت در آزمون OET نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و آیلتس باید گفت برخلاف سایر آزمون ها، سوالات آزمون OET فقط مختص کادر درمان است و داوطلبان با سوالاتی در خصوص تخصص و زمینه کاری خود روبرو می ‌شوند. از این رو پاسخ دادن به سوالات برای آنها آسان ‌تر خواهد بود و می توانند نمره بهتری کسب کنند. در واقع تخصصی بودن سوالات OET مهمترین تفاوت های آزمون OET با آزمون آیلتس و تافل و سایر آزمون های زبان انگلیسی است. البته در خصوص محل برگزاری آزمون OET باید گفت، برخلاف آزمون تافل، آیلتس و آزمون دولینگو این آزمون در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان باید برای شرکت در این آزمون به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، قطر، عمان و غیره سفر کنند.

کدام تخصص ها می توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برگزار می شود که عبارتند از:

  1. OET پزشکی
  2. OET دندانپزشکی
  3. OET پرستاری
  4. OET کاردرمانی
  5. OET گفتار درمانی
  6. OET اپتومتری (بینایی سنجی)
  7. OET رادیوگرافی
  8. OET فیزیوتراپی
  9. OET رژیم درمانی (تغذیه)
  10. OET داروسازی
  11. OET پاپزشکی
  12. OET دامپزشکی

ساختار آزمون OET

همان طور که گفته شد آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود. آزمون OET به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود و سال 2023 نیز نسخه ی آنلاین (هوم ادیشن) آن ارائه شده است و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است.

ساختار آزمون OET و بخش های مختلف آن برای تمام تخصص ها یکسان است و مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس، تافل، دولینگو و غیره شامل چهار بخش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است. سوالات آزمون در بخش های ریدینگ و لیسنینگ برای تمام تخصص ها مشابه است، اما در بخش های اسپیکنیگ و رایتینگ سوالات برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی شده است.

نحوه ثبت نام و رزرو آزمون OET، مدت اعتبار مدرک OET (دو سال)، نحوه ارسال ریپورت، نمره دهی به آزمون OET و تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون OET و… برای تمام تخصص ها مشابه است و هیچ تفاوتی در تخصص های مختلف وجود ندارد.

بخش های آزمون OET

بخش های اصلی آزمون OET عبارتند از:

  • بخش درک مطلب یا Reading: بخش ریدینگ آزمون OET شامل سه قسمت و 42 سوال است و مدت پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه است.
  • بخش شنیداری یا Listening: بخش شنیداری دارای سه قسمت و 42 سوال است که داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.
  • بخش گفتاری یا Speaking: این بخش از آزمون او ای تی شامل دو تسک اسپیکینگ است و مدت انجام این بخش 20 دقیقه است.
  • بخش رایتینگ Writing: بخش نوشتاری آزمون OET شامل یک تسک رایتینگ است که داوطلبان باید در مدت 45 دقیقه به سوال پاسخ دهند.

اسپیکینگ آزمون OET

داوطلبان برای انجام بخش گفتاری یا اسپیکینگ آزمون OET، برای پاسخ دادن به سوالات 30 دقیقه فرصت دارند. سوالات اسپیکینگ OET برای هر یک از 12 تخصص به طور خاص طراحی شده است. به طور مثال سوالات اسپیکینگ آزمون OET پاپزشکی با سوالات اسپیکنیگ OET دندانپزشکی و آزمون OET رادیوگرافی متفاوت است.

پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ به این صورت است که داوطلب باید نقش تخصص خود را به عنوان پزشک، پرستار و غیره در مقابل ممتحن اجرا کند. نقش ها یک به یک به داوطلب معرفی می شود و او باید در مدت زمان 5 دقیقه نقش مورد نظر را ایفا کند. در این بخش صدای داوطلب هنگام صحبت کردن ضبط می شود و براساس معیارهایی مانند روان صحبت کردن، قابل فهم بودن، استفاده ی مناسب از اصطلاحات و گرامر، نمره ی وی تعیین می شود.

کارت نقش (role-play card) در اسپیکینگ OET

داوطلب قبل از ایفای هر نقش 2 تا 3 دقیقه فرصت دارد تا کارت نقش را مطالعه کند و آماده شود. هر دو کارت نقش شبیه هم هستند. بالای کارت اطلاعاتی در مورد مکانی نوشته شده است که گفتگو در آنجا انجام می شود. همچنین داوطلب می تواند نکاتی را روی کارت یادداشت کند.

کارت نقش(role-play card) ، شرایط و کاری که داوطلب باید انجام دهد را توضیح می دهد. داوطلب می تواند پیش از شروع مکالمه اگر سوالی در مورد محتوا یا چگونگی اجرای نقش دارد بپرسد.

در پاراگراف بالایی اطلاعات پیشینه ای و شرایط بیمار نوشته شده است. مشخص خواهد شد که نقش مقابل شما خود بیمار است یا شخصی که از طرف او صحبت می کند مانند همراه بیمار. نیمه پایینی کارت شامل اطلاعاتی است که برای داوطلب مشخص می کند، در چه راستایی به مکالمه بپردازد. هر کارت نقش حدودا 100 تا 150 کلمه دارد و مدت زمان انجام مکالمه حدودا 5 دقیقه است.

مهمترین نکات اسپیکینگ OET

برخی مهمترین نکات اسپیکینگ آزمون OET عبارتند از:

  • صدایتان را ضبط کنید
  • زمان خود را مدیریت کنید
  • کوتاه و دقیق صحبت کنید
  • روی تلفظ و لحن کلام تمرکز کنید
  • در آزمون آزمایشی OET شرکت کنید
  • شرکت در کلاس های آمادگی OET

اگر پرستار هستید و تصمیم دارید برای مهاجرت شغلی پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزیلند و غیره در آزمون OET تضمینی شرکت کنید، برای دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون OET پرستاری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

صدایتان را ضبط کنید

در حین تمرین کردن صدایتان را ضبط کنید و سپس به صدای خود گوش بدهید. این کار به شما کمک می کند تا نقاط ضعفتان مانند روان بودن کلام یا تلفظ صحیح کلمات و غیره را، بشناسید و با رفع آنها نمره ی بهتری در این بخش بگیرید.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل، آیلتس، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون OET، آزمون GRE تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

زمان خود را مدیریت کنید

همان طور که می دانید وقت زیادی برای پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ ندارید، بنابراین باید به زمانی که برای پاسخ دادن در اختیار دارید توجه کنید. برای مدیریت زمان بهترین راهکار تمرین کردن با ساعت است و استفاده از یک تایمر در هنگام تمرین کردن برای مدیریت زمان بسیار موثر خواهد بود.

کوتاه و دقیق صحبت کنید

برای پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ OET زمان محدودی دارید، بنابراین واضح و دقیق صحبت کردن در زمانی کوتاه بسیار اهمیت دارد.

برای دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آزمون OET تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

روی تلفظ و لحن کلام تمرکز کنید

در مکالمه اسپیکینگ، توجه به تلفظ و لحن کلام بسیار اهمیت دارد و برای کسب نمره بالا در بخش گفتاری باید روی تقویت دو مهارت تلفظ و لحن کلام بیشتر تمرین کنید.

در آزمون آزمایشی OET شرکت کنید

آزمون های آزمایشی OET با فرمت و سوالاتی مشابه به آزمون اصلی طراحی شده اند، از این رو با شرکت در آزمون آزمایشی با فرمت و نمونه سوالات و نکاتی که باید در خصوص آزمون OET بدانید بیشتر آشنا می شوید و علاوه بر ارزیابی مهارت های خود و شناخت نقاط ضعف و رفع آنها، در هنگام شرکت در آزمون اصلی استرس کمتری دارید، چرا که با شرکت در آزمون آزمایشی با فضای آزمون آشنا شده اید.

شرکت در کلاس های آمادگی OET

یکی از بهترین راهکارها برای تقویت مهارت اسپیکنیگ و سایر مهارت های آزمون OET، شرکت در کلاس های آمادگی OET است که توسط موسسات زبان معتبر به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. اساتید زبان مجرب با ارائه بهترین تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی و معرفی منابع آزمون OET که به صورت کتاب ها و منابع آنلاین هستند برای کسب نمره بالا در آزمون OET کمک بسزایی به شما می کنند.

اینستاگرام شرکت مهاجرتی هومان ویزا
آزمون تافل تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون OET مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر برای پرداخت هزینه آزمون OET، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان